Pod pewnymi względami sklep internetowy rządzi się tymi samymi prawami co sklep tradycyjny, prowadzony w lokalu. Przede wszystkim w nim również należy na samym początku nawiązać odpowiednie relacje z konkretnymi hurtowniami i dostawcami, które będą rzutowały na nasze późniejsze relacje z klientem.
Dostawca to podstawa
Wiele sklepów internetowych nie posiada własnych magazynów, co tym bardziej czyni je w jeszcze większym stopniu zależnym od dobrej współpracy ze źródłami, z których pozyskują one swój asortyment. W takim razie jak pozyskać dostawców do sklepu internetowego [w zależności od tekstu]? W końcu jeśli dostawa nie będzie funkcjonować należy sklep www po prostu po pewnym czasie będzie musiał zostać zamknięty.
Sklep a hurtownia
Relacja z hurtowniami rozpoczyna się już na początku kariery danego sklepu i powinna to być jedna z pierwszych rzeczy, za które się zabierzemy gdy już będziemy mieli za sobą wszystkie formalności związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Zwykle przeważającą większość dostawców sklepów internetowych to po prostu hurtownie należące do wielkich marek. Chociaż można także zbudować relację z dostawcami zza granicy, przy czym należy jednak zaznaczyć konieczności możliwości ewentualnego zwrotu towaru. W końcu ze względu na odległość istnieje spore niebezpieczeństwo uszkodzenia danego produktu w trakcie trasy. Część właścicieli sklepów internetowych korzysta także ze specyficznej usługi jaką jest tak zwany Dropshipping, który polega na wysyłaniu przez daną hurtownię produktu już bezpośrednio do klienta finalnego, a więc do osoby, która zamówiła daną rzecz w sklepie. Niezależnie od formy, która będzie nam bardziej odpowiadała warto dokładnie przeanalizować dostępne oferty.
Negocjacje
Jak to zwykle bywa w handlu po wybraniu oferty warto przejść do negocjacji, w trakcie których warto spróbować utargować indywidualną cenę oraz warunki współpracy. Najważniejsze jest jednak, żeby wybrana hurtownia stwarzała perspektywy długiego współdziałania.