Transakcje przeprowadzane przez sklepy internetowe odróżniają się od tradycyjnego sposobu handlu między innymi tym, że klient decydując się zakup produktu nie ma okazji go bezpośrednio zobaczyć i dotknąć, ale decyduje się w oparciu o informacje zawarte na stronie internetowej. Stąd też olbrzymia rola opisu produktu znajdującego się na stronie sklepu [w zależności od tekstu].
Opis niezbędnym elementem sprzedaży
Ludzie dzisiaj coraz częściej decydują się na zakupy przez internet, a także widocznie poszerza się zakres asortymentu, który jest w ten sposób nabywany. Jest to wspaniała wiadomość dla wszystkich e-sklepów, ale jednocześnie informacja o wzroście konkurencji na rynku oraz wzroście świadomości u klientów, którzy coraz lepiej radzą sobie z internetowymi zakupami. Dlatego też chcąc mieć dobrą pozycję na rynku, a jednocześnie nie narażać się na nieprzyjemne starcia z klientami dotyczące tak zwanej „niezgodności produktu z opisem”, warto zastanowić się jak właściwie opisać produkt.
Najważniejsze cechy opisu
Tego rodzaju opis powinien charakteryzować się dwoma elementami. Przede wszystkim musi przyciągać uwagę klientów i zachęcać do dokonania zakupu, ale jednocześnie rzetelnie informować o wszystkich cechach produktu, jego elementach, parametrach, czy budowie. Dlatego tworząc tego rodzaju opis należy wyjść od refleksji na temat tego jakie konkretne informacje chcemy umieścić w opisie i które dane powinniśmy koniecznie przekazać naszemu klientowi. W tym celu warto zastanowić się jakich informacji oczekiwalibyśmy sami podczas kupna tego produktu. Jednocześnie pisząc o właściwościach produktu warto przekazać je w taki sposób, aby zachęcały do zakupu produktów. Opis powinien odwoływać się do pozytywnych emocji, kreować wizje przyjemnych sytuacji i przeżyć. Na koniec, pisząc na potrzeby strony internetowej warto mieć na uwadze także zasady funkcjonowania sieci. Dlatego też tekst powinien być sformułowany tak aby pozytywnie wpływać na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach.