Współcześnie życie każdego człowieka w mniejszym lub większym stopniu zależne jest od komputerów lub innych urządzeń elektronicznych. Niemal każdy z nas posiada telefon komórkowy, wielu z nas wyposażyło się też w tablety. W większości domów jest przynajmniej jeden komputer, a często ta liczba jest wielokrotnie większa. Mimo swojej powszechności są to urządzenia specjalistyczne i skomplikowane, w związku z czym wszelkie problemy sprzętowe niejednokrotnie wymagają pomocy specjalisty.
W przypadku problemów z mechaniczną stroną działania sprzętu czasami wystarczy jego gruntowne wyczyszczenie, ale gdy problem tkwi w oprogramowaniu wówczas zwykle na pomoc wołamy eksperta. Informatyk z odpowiednim wykształceniem, doświadczeniem i wiedzą bez większych problemów poradzi sobie z naprawą najbardziej popularnych uszkodzeń i usterek. Może być pomocny również w przypadku konieczności odzyskania danych z uszkodzonego sprzętu.
Czasem jednak wzywanie specjalisty do domu nie jest konieczne. Często wystarczy zadzwonić po wsparcie IT i postępować zgodnie z udzielanymi instrukcjami, by samodzielnie, krok po kroku przywrócić swój komputer do życia.
Osoby pracujący na takich liniach wsparcia dla IT zwykle posiadają szeroką wiedzę na temat najczęstszych problemów z funkcjonowaniem popularnych programów i aplikacji. Wiele firm ma nawet własne infolinie dedykowane ich sprzętom i oprogramowaniu. Dzięki temu znalezienie pomocy nie jest trudne. Ludzie odbierający zgłoszenia poza własną wiedzą wyposażeni są także w szeroką bazę informacyjną pozwalającą szybko zdiagnozować problem i znaleźć metody jego rozwiązania.
W takich miejscach często pracują osoby pasjonujące się IT, ludzie po technikach kierunkowych, studenci kierunków informatycznych i świeżo upieczeni absolwenci zdobywający pierwsze doświadczenia zawodowe związane z kierunkiem kształcenia. Taka praca pozwala im zapoznać się z konkretnym oprogramowaniem i poznać je niejako od podszewki, co przydaje się podczas aplikowania na wyższe, eksperckie stanowiska.