Kluczową sprawą dla każdej firmy jest zaistnienie w pamięci klienta, gdyż dobry wizerunek oraz wysoka rozpoznawalność mają bezpośredni wpływ na sprzedaż. Jasno i konsekwentnie budowana marka może stać się czymś więcej, niż tylko sprzedawanymi produktami. Wiele przedsiębiorstw udowodniło, że ich nazwa i logo niosą ze sobą pewien określony przekaz, z którym wiąże się z nim także prestiż, styl życia czy moda.

Warto przywołać tu korporację Apple – konsumenci płacą nie tylko za ich produkty, ale także za całą marketingową otoczkę z nimi związaną. Każda premiera nowego sprzętu to święto dla fanów marki z ogromnymi kolejkami przed sklepami. To wyraźny przykład, który pokazuje to, że klienci bardzo często podążają za trendami, emocjonalnie wiążą się z danym producentem oraz kupują przede wszystkim oczami. Dlatego też warto zadbać o to, aby na widok naszej firmy nie odwracali wzroku tylko natychmiastowo ją zapamiętywali. Z tego powodu już na samym początku powinno rozpocząć się budowanie identyfikacji wizualnej firmy. Czym ona jest?

Identyfikacja wizualna firmy – co się na nią składa?

Główny trzon identyfikacji wizualnej firmy to logo, kolorystyka oraz krój liter. Ponadto mogą się na nią składać także stroje pracowników, wnętrza budynków czy opakowania produktów. Całą przygodę powinno rozpocząć się jednak od tych pierwszych elementów, które przypieczętują wizerunek naszej marki. Umieszczenie charakterystycznego logo przed wejściem do firmy znacznie podnosi jej prezencję i zdecydowanie przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Daje to możliwość wywołania odpowiednich, pozytywnych skojarzeń, a także świadczy o reputacji przedsiębiorstwa oraz buduje jego tożsamość. Jednym ze sposobów na stworzenie niepowtarzalnej identyfikacji wizualnej firmy mogą być litery przestrzenne.

Jak wykorzystać litery przestrzenne w identyfikacji wizualnej firmy?

Litery przestrzenne to trójwymiarowe napisy będące bryłami lub pojedynczymi znakami.  Wykonywane są z takich materiałów, jak styrodur, dibond szkło akrylowe czy płyty PCV. Najczęściej umieszcza się je w dobrze widocznych miejscach na zewnątrz, takich jak elewacje budynków czy dachy, jednak rewelacyjnie sprawdzają się także w różnorodnych wnętrzach. Litery przestrzenne mogą być dowolnie kształtowane, dlatego są doskonałym sposobem na wyróżnienie się z otoczenia. Brak ograniczeń co do formy pozwala na puszczenie wodzów fantazji i stworzenie wyjątkowego logo, które zostanie błyskawicznie skojarzone właśnie z naszą firmą.

Dodatkowo świetnie prezentują się zwłaszcza nocą – możliwość ich oświetlenia sprawia, że już z daleka rzucają się w oczy i pozwalają konsumentowi rozpoznać  markę. Litery przestrzenne stanowią bardzo dobry nośnik identyfikacji wizualnej firmy – ich spory rozmiar oraz wyjątkowy kształt skutecznie pomogą w budowaniu stabilnej pozycji naszego przedsiębiorstwa.

Zdjęcia http://frwarszawa.pl/znaki-litery-przestrzenne/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here