Narzędzie Google AdWords pozwala na stworzenie płatnych kampanii, które sprawiają, że strona bardzo szybko pokazuje się jako proponowany wynik wyszukiwania. Dzięki temu generują one świetne wyniki przejścia na witrynę oraz konwersji. Nic dziwnego – taka promocja skutecznie zachęca do zakupu! Jednak aby się tak stało, kampania musi zostać właściwie zoptymalizowana. Jakie 5 najczęstszych błędów popełnia się przy tworzeniu reklam AdWords?

  1. Niewłaściwie stworzona kampania 

Kiedy należy zacząć niepokoić się o to, czy kampania została stworzona właściwie? W momencie, gdy reklama generuje tylko duży ruch nie przekładający się bezpośrednio na konwersję. Można mieć wtedy pewność, że potrzeba jest optymalizacja lub ponowne stworzenie kampanii. Jaki jest najczęstszy błąd początkujących w AdWords? Budowanie sieci wyszukiwania z rozszerzoną siecią reklamową. Zaleca się raczej wykonanie osobnych kampanii: niezależnie sieci wyszukiwania i sieci reklamowej.

 Złe reklamy tekstowe

Co najbardziej ceni algorytm Google? Unikatowe treści tworzone w poprawny sposób, zgodny z zasadami ortograficznymi. Dodatkowo wyszukiwarka odrzuca reklamy, które mogłyby wprowadzić użytkownika w błąd lub też takie, które nadużywają znaków specjalnych bądź nie wykorzystują pozycjonowanych fraz.

  1. Brak dalszych optymalizacji kampanii

Źle pogrupowane słowa kluczowe w konkretnych grupach reklam kampanii z pewnością doprowadzą do przepalenia pieniędzy. Dlatego też należy monitorować każdy aspekt prowadzonych działań. Bez tego niemożliwa jest optymalizacja poszczególnych istotnych parametrów. Testowanie fraz może okazać się kluczem do oszczędności, ale i… świetnej konwersji!

  1. Skupianie się na sobie bez analizy działań konkrecji

Nic tak nie inspiruje, jak konkurencja. To przewrotne zdanie ma w sobie trochę prawdy – w tym sensie, że bez analizy jej działań nasza praca będzie najprawdopodobniej niewłaściwa. Zwrócenie uwagi na inne firmy z branży, reklamujące się w AdWrods może sprawić, że odnajdzie się odpowiednie frazy do kampanii oraz właściwie dostosuje budżet do efektów, których oczekuje się po reklamie w internecie.

  1. Brak mierzenia wyników kampanii

To   jeden z największych błędów, jakie można popełnić prowadząc wszelkie działania z zakresu marketingu internetowego – nie tylko w AdWords. Bez analizy tego, co udało się osiągnąć w danym okresie nie można bowiem tworzyć wartościowej strategii na kolejne miesiące. Dodatkowo nie dostrzega się też elementów, które powinny ulec optymalizacji – a w efekcie poprawić wyniki sprzedaży.

Te  5 błędów to kwestie, o których zapomina się najczęściej w kontekście tworzenia kampanii Google AdWords. Aby uniknąć również innych, równie poważnych, najlepiej skontaktować się ze specjalistami z tej dziedziny! Da to gwarancję właściwie prowadzonej promocji w wyszukiwarce. Specjaliści ze strony https://pozycjonowanie-gdynia.com od wielu lat zajmują się prowadzeniem kamapani AdWords- skontaktuj się z nimi i przyciągnij nowych klientów na swoją stronę!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here