Coraz więcej przedsiębiorców uruchamia sklepy internetowe. Niektórzy traktują je jako nową gałąź biznesu, a inni rozszerzenie usług i uzupełnienie dla punktu stacjonarnego. Decyzja o rozpoczęciu sprzedaży online wiąże się jednak z koniecznością zadbania o wiele elementów, które muszą być starannie przemyślane od samego początku. Chodzi między innymi o to, na jakim oprogramowaniu zostanie stworzony sklep, ilu pracowników będzie zajmowało się jego obsługą oraz jaką strategię seo przyjmie firma, aby zdobyć nowych klientów.
- Nowoczesna reklama Google Ads
- Promowanie sklepu w wyszukiwarce Google
- Czy reklama Google jest najważniejsza?
- Jakie sieci wyszukiwania wybrać dla Google Adwords?
Każdy z tych elementów ma kluczowe znaczenie, bo jeżeli reklama Google nie zostanie prawidłowo przygotowana, to nikt nie trafi na stronę, a przez to nie będzie nowych zamówień. Jeżeli natomiast sklep zostanie źle wykonany lub postawiony na nieodpowiednim systemie, to trudno będzie go sprawnie obsługiwać lub strona będzie się wolno ładowała. Poniżej znajdziesz zestawienie kluczowych elementów, dzięki którym twój sklep będzie miał szanse zaistnieć w wyszukiwarce Google, co z pewnością zwiększy sprzedaż.
Nowoczesna reklama Google Ads
Reklamy Google Ads są często wybierane przez sklepy internetowe, ponieważ po kliknięciu reklamy potencjalny klient trafi od razu na tę stronę, która ma mu się wyświetlić. Łatwiej wówczas zachować kontrolę nad ruchem, co przekłada się na lepszą sprzedaż. W zależności od wybranej sieci reklamowej można osiągnąć różne efekty, ale najczęściej oferta Google okazuje się tą najlepszą. Ważne jest jednak to, aby nad całym procesem czuwał specjalista Google Ads. Pod nazwą Ads kryje się ta sama usługa, która była kiedyś Google Adwords. Jest to nic innego jak system reklamowy Google, dzięki któremu można uzyskać wyświetlanie reklam na innych stronach, w aplikacjach lub w usługach powiązanych z Google.
Promowanie sklepu w wyszukiwarce Google
System Google to skuteczne i potężne narzędzie, które sprawdzi się do takich zastosowań jak promocja sklepu. Najlepiej zacząć od opcji typu reklamy graficzne, co pozwala uzyskać lepsze wyniki niż przy wyborze zwykłej reklamy tekstowej. Jeżeli natomiast chcesz oprzeć na tekście reklamy, musisz zadbać o to, aby były one interesujące dla potencjalnego klienta. Reklama internetowa daje wiele możliwości, a dodatkowo można na bieżąco monitorować efekty. Jeżeli uznasz, że reklama płatna nie przynosi oczekiwanych efektów, zawsze możesz zamienić linki sponsorowane lub reklamy displayowe. Pełną ofertę usług związaną z reklamą, które zostały dobrane z myślą o branży ecommerce, znajdziesz tutaj. Oprócz sklepów, strony Google sprawdzą się przy przekierowaniu ruchu w taki sposób, aby po kliknięciu internauci znaleźli się na stronie docelowej, której celem jest sprzedaż kursu lub poinformowanie o jakichś produktach. Taką stronę docelową można stworzyć bardzo łatwo i wykorzystać je do śledzenia, które kampanie przynoszą najlepsze efekty dla twojej strony. Inne narzędzia Google (w tym statystyki) pokażą, które kampanie wideo są chętnie klikane, a które nie przyczyniają się do tego, że strona docelowa jest chętnie odwiedzana.
Czy reklama Google jest najważniejsza?
Oprócz sieci reklamowej Google można oczywiście znaleźć inne rozwiązania, dzięki którym uda się dotrzeć do potencjalnych klientów. System Google Ads uważany jest jednak za bardzo skuteczny, zwłaszcza że dla większości internautów zakupy Google są oczywistym wyborem. W końcu każdy przynajmniej raz na jakiś czas korzysta z wyszukiwarki w celu porównania cen lub sprawdzenia, gdzie można od ręki dostać jakiś produkt. Jeżeli chodzi o koszty, to płatna reklama ppc Google Ads pozwala zachować pełną kontrolę nad wydatkami. W przypadku skutecznych reklam można łatwo zwiększyć lub zmniejszyć budżet, zmienić słowa kluczowe lub dodać sieci wyszukiwania Google. Jeżeli natomiast chcesz uniknąć błędów, ustawiając pierwszą kampanię, zawsze możesz skorzystać z usług agencji, która wykonuje takie prace na co dzień. Jej pracownicy mają doświadczenie, które niewątpliwie przyda się do tego, aby skłonić użytkowników do zakupu konkretnego produktu. Takie reklamy są skuteczne niezależnie od branży. Bez względu na to, w jakich obszarach internetu działasz, możesz je tak ustawić, aby twoją stronę odwiedzało wielu osób. Z tego powodu z możliwości dobrania grupy docelowej korzystają zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i największe sklepy ecommerce.
Jakie sieci wyszukiwania wybrać dla Google Adwords?
Źle ustawiona reklama sprawi, że zamiast zarabiać na sprzedaży produktów, będziesz jedynie ponosił koszty. Nie warto więc oszczędzać na specjalistach i tracić czasu na samodzielne szukanie informacji na temat tego, jak reklamować sklep w internecie, skoro można od razu postawić na sprawdzone rozwiązania. Agencja zajmująca się SEO doradzi ci również, co wpisują użytkownicy, abyś mógł lepiej dopasować reklamy. Warto też pomyśleć o darmowej dostawie i innych bonusach dla klientów, aby w przyszłości wrócili i ponownie skorzystali z oferty.