Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej

Jednym z najważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie strony internetowej jest dobór słów kluczowych. Powinny być one związane z nazwami produktów lub usług oraz odzwierciedlać charakter działalności. Wybranie właściwych fraz jest istotne z punktu widzenia budowania świadomości naszej marki, a także zachęcania odbiorców do zakupów. 

Cele strony internetowej

Celem poprawy pozycji strony w wyszukiwarce internetowej jest zazwyczaj sprzedaż produktów. Z tego względu słowa kluczowe muszą być dostosowane do fraz, które może wpisać w Google potencjalny klient. Konkretne słowa są uzależnione od tego, jaka jest nasza grupa docelowa. Jest to podstawa do określenia, w jaki sposób zbudować ofertę oraz jak promować ją w Internecie. Produkty kierowane dla osób młodych muszą być w inny sposób reklamowane niż usługi przeznaczone dla osób w średnim wieku. Najlepszym rozwiązaniem jest wizualizacja kolejnych etapów, jakie musi pokonać klient w celu dotarcia do naszej oferty.

Dostarczenie rozwiązań do potrzeb

Jednak cel działania witryny może być też inny. Jak wiadomo, najlepszy klient to osoba powracająca do tej samej oferty i często korzystająca z usług firmy. Dlatego na początek możemy skupić odbiorców wokół naszej strony, a dopiero później promować wybrane produkty. W tym celu trzeba zacząć budować stałe relacje z odbiorcami, którzy dopiero poszukują rozwiązania odpowiedniego do swoich potrzeb. Można to zrobić poprzez używanie słów kluczowych opisujących nasze usługi, na przykład: ile kosztuje bateria do laptopa lub jak dobrać buty do sukienki. Dzięki temu odbiorca znajdzie odpowiedź na interesujące go zagadnienie, a to skieruje go do naszego sklepu.

Budowanie świadomości marki

W tym momencie rozpoczyna się proces budowania świadomości użytkownika o ofercie lub dostępnych produktach. Odbiorca zaczyna nabywać wiedzę o tym, co oferujemy, ale nie jest związany z konkretną marką. Dlatego należy podsunąć mu słowa kluczowe opisujące funkcje lub cechy produktów, na przykład: torba podróżna 60 litrów albo męskie buty sportowe. W ten sposób można w atrakcyjny sposób przedstawić ofertę, a także dokonać optymalizacji kategorii, które będą zawierać frazy dotyczące zarówno nazw produktów, jak i ich funkcjonalności.

Różne grupy odbiorców

Należy pamiętać, że dobór słów kluczowych będzie miał wpływ na dotarcie do różnych grup użytkowników. Niektórzy będą poszukiwać głównie porady i mogą sfinalizować zakup tylko, jeśli oferta wyda im się wyjątkowo atrakcyjna. Inni z natury są bardziej skłonni do kupowania nowych produktów i dla nich trzeba przygotować ofertę przedstawiającą bardziej innowacyjne rozwiązania. Optymalizacja treści wiąże się z uzyskaniem większego zasięgu, dlatego różne podstrony powinny mieć przygotowane oddzielne słowa kluczowe. Daje to większą szansę na stałe podwyższanie pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Szybka pomoc specjalistów

Czynności związane z wybieraniem właściwych słów kluczowych są pracochłonne, dlatego nie wszyscy decydują się na samodzielne działanie. Wielu właścicieli firm korzysta z usług firm zewnętrznych, takich jak wyspecjalizowana agencja marketingowa Efectownia.pl. Pracownicy mają szeroką wiedzę na temat mechanizmów działających w sieci i mogą szybko dobrać rozwiązanie najbardziej skuteczne do potrzeb naszego biznesu.

Jeżeli mamy już funkcjonującą stronę internetową, warto przeprowadzić konsultację lub audyt pod kątem SEO. Pozwoli to na określenie, jak sprawnie działają wybrane przez nas słowa kluczowe. Dodatkowo możemy otrzymać zalecenia, jakie zmiany wprowadzić, aby poprawić pozycjonowanie, a co za tym idzie zwiększyć współczynnik konwersji. Współpraca z firmami takimi jak Efectownia.pl może więc przynieść wymierne korzyści bez potrzeby ponoszenia dużych kosztów. W niektórych przypadkach może nawet doprowadzić do oszczędności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here