Jakie elementy składają się na pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwala znacznie poprawić sprzedaż produktów i usług. Składa się na nie szereg działań prowadzonych na stronie oraz poza nią. Jakie czynności SEO trzeba wykonać?

Jakie elementy składają się na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Zastanawiasz się, czemu w Twoim sklepie internetowym użytkownicy często porzucają koszyk? Dlaczego duża ilość osób wchodzi na stronę, a tuż po tym ją wyłącza? A może problemem jest brak odwiedzających w witrynie? Rozwiązaniem wszystkich tych problemów jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Dowiedz się, jakie są podstawowe czynności, które pozwalają zwiększyć sprzedaż.

Poprawa struktury strony internetowej

Sposób rozłożenia treści na stronie, nie tylko tekstów i obrazów, ale również kategorii i podstron warunkuje komfort korzystania z niej przez użytkowników, a także łatwość poruszania się robotom Google. W przypadku sklepów internetowych zaleca się, by użytkownik mógł przejść ze strony głównej do interesującej go kategorii już przy pomocy dwóch kliknięć. Istotna jest również szybkość finalizacji zakupu oraz minimalna ilość okienek w formularzach do wypełniania przez Klienta.

Analiza konkurencji i konstruowanie planu działań marketingowych

Pozycjonowanie sklepu internetowego często warto zacząć od analizy konkurencji. Pozwala to uzyskać dane na temat specyfiki branży, potrzeb potencjalnych klientów oraz oszacować, jak wiele pracy i czasu będzie trzeba włożyć w to, by dogonić konkurencję w działaniach marketingowych w sieci. Dzięki temu łatwiej można też wytypować słowa kluczowe, pod które konstruowane będą treści na stronie. Profesjonalną analizę konkurencji przeprowadzić może przykładowo zespół Alte Media, który specjalizuje się w działaniach SEO dla sklepów internetowych.

Poprawa działania strony pod względem technicznym

Treści powinny uruchomić się w ciągu 2-3 sekund. Jeżeli czas ładowania strony będzie zbyt długi, użytkownicy zniechęcą się i dokonają zakupów w innym miejscu. Oprócz tego istotne jest to, by korzystanie z niej było intuicyjne. Witryna musi być przyjazna dla urządzeń mobilnych, ponieważ według aktualnych badań ponad 40% użytkowników kupujących produkty on-line, robi to przez telefon. Dopracować trzeba także elementy związane z indeksacją i sitemapą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here