Kasa fiskalna w sklepie internetowym

0

Kasa fiskalna jest jednym z tych elementów, które automatycznie budzą skojarzenia ze sklepem. Stanowi jeden z podstawowych elementów sklepowego krajobrazu, ale jak to wygląda w przypadku prowadzenia sklepu internetowego? W jakich przypadkach kasa fiskalna w sklepie internetowym jest niezbędna?

Kasa fiskalna w internecie

Zgodnie z przepisami rejestracji sprzedaży przy pomocy tego urządzenia nie musi dokonywać sprzedawca, który sprzedaje produkt na rzecz firm bądź instytucji prowadzących działalność gospodarczą. Taki, który osiąga obrót ze sprzedaży mniejszy niż dwadzieścia tysięcy złotych na rok, bądź też prowadzący sprzedaż wysyłkową przez internet i otrzymujący zapłatę w formie bezgotówkowej. Zatem, zgodnie z ostatnim warunkiem właściciel e-sklepu otrzymujący należność za sprzedaż bezpośrednim przelewem bankowym nie ma obowiązku używania kasy fiskalnej.

Kiedy trzeba mieć kasę fiskalną

Jednak jak to zwykle bywa od reguły są wyjątki. Jakie wyjątki możemy spotkać w kontekście e-sklepów? Kasa fiskalna jest wymagana od osób handlujących zapisanymi i niezapisanymi nośnikami danych (płyty CD, DVD itp.), częściami i akcesoriami do pojazdów silnikowych z wyłączeniem motocykli, biżuterią, sprzętem radiowym i telewizyjnym, sprzętem radiowym, a także napojami alkoholowymi o stężeniu alkoholu powyżej 1,2%. Kasę fiskalną powinni posiadać także przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą perfum i wód toaletowych. Równocześnie warto pamiętać, że wyjątki te ciągle dotyczą tylko i wyłącznie handlu na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą własnej działalności oraz rolników ryczałtowych. Jeśli któreś z powyższych produktów sprzedajemy firmą lub instytucją kasa fiskalna nadal nie jest nam potrzebna.

Jeśli obowiązek posiadania kasy fiskalnej nas nie dotyczy to możemy generować jako sprzedawca fakturę bądź też wygenerować dowód sprzedaży w ramach tak zwanej wysyłkowej sprzedaży nieudokumentowanej. Rzecz jasna bez kasy fiskalnej nikt nie będzie wymagał od paragonu.

Odliczenia od podatku – sklep internetowy

0

Oczywiście prowadzenie sklepu jak i każdej innej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznymi, regularnymi wydatkami. Wbrew pozorom nie inaczej jest także w kwestii prowadzenia sklepu internetowego, ponieważ wprawdzie nie musimy ponosić kosztów wynajmu lokalu, czy też w utrzymywania magazynu, ale za to czekają nas innego rodzaju wydatki, o których warto pamiętać zakładając tego rodzaju firmę. Warto mieć je też na uwadze jeśli chodzi o odliczenie ich z podatku dochodowego jako tak zwane koszty firmowe [w zależności od tekstu].

Koszty do odliczenia zgodnie z definicją
Chcąc użyć definicji moglibyśmy powiedzieć, że poprzez koszty prowadzenia działalności rozumie się po prostu te wydatki, które musieliśmy ponieść na drodze do osiągnięcia naszych przychodów lub też ewentualnie ich zabezpieczenia. Wliczają się w to więc takie elementy jak na przykład zakup komórki służbowej dla celów pozyskiwania klientów oraz kontaktów z już istniejącymi.

Materiały i lokal
Rzecz jasna w przypadku sklepów internetowych najczęstszą formą wydatków, które odliczają od swojej działalności sklepy internetowe są przede wszystkim koszty poniesione przez zakup towarów, ale i koszty ich ubezpieczenia oraz związanych z przesyłką usług transportowych. Podobnie można też odliczyć od podatku wynajem biura lub też nawet magazynu pod nasz sklep. Jeśli pracujemy z domu to wysokość zwrotu będzie proporcjonalna do wielkości powierzchni mieszkania jaką użytkujemy dla celów służbowych. Do kosztów działalności można dodać także należności jakie musieliśmy uiścić za remonty przeprowadzane w mieszkaniu w celu dostosowania go do pracy.

Sprzęt i wyposażenie
Jeśli chodzi o sklep internetowy to na pewno spora część odliczanych kosztów koncentruje się wokół użytkowanych sprzętów biurowych, w tym przede wszystkim zakupu wspominanego telefonu, ale i drukarki, skanera, tonerów czy też ryz papieru. Od podatku można odliczyć nawet zakup programów i licencji do oprogramowania, z którego korzystamy w codziennej pracy.

Regulamin sklepu internetowego

0

Zakładając sklep internetowy możemy liczyć na sukces naszego przedsięwzięcia i stosunkowo opłacalny biznes. Sprzyja temu zarówno rozwój tego sektora jak i globalna perspektywa, w której stopniowo wszystko przenosi się do sieci. Jednak zakładając własny e-sklep musimy załatwić wiele istotnych kwestii związanych m.in. z kwestiami formalnymi, informatyczną stroną stworzenia własnej witryny, a wreszcie także z regulaminem naszego sklepu.

Regulamin sklepu internetowego [w zależności od tekstu] jest niezbędny dla jego sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania. Tak naprawdę jest to podstawowy bufor bezpieczeństwa chroniący właściciela przed ewentualnymi pozwami ze strony niezadowolonych klientów jak i świadczy o profesjonalizmie i jest czynnikiem wzmacniającym zaufanie ze strony klientów.

Najważniejsze akty prawne
Dobry regulamin sklepu internetowego powinien przede wszystkim zawierać zbiór wyczerpujących informacji, które właściciel jest zobowiązany przedstawić potencjalnym klientom, użytkownikom strony. Dlatego przy jego konstruowaniu warto wyjść od aktów prawnych, które to określają, czyli przede wszystkim kodeksu cywilnego, ustawie o świadczeniu usługi drogą elektroniczną, a także ustawy o ochronie danych osobowych. Jeśli trudnimy się sprzedażą, czyli prowadzimy e-sklep to ważna dla nas będzie też ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Własny czy oparty na wzorze?
Nawet znając pewnego rodzaju kanon pism, które wskazują co tak naprawdę powinno się znaleźć w regulaminie sklepu jego sformułowanie jest dosyć czasochłonne i trudne. Dlatego można też skorzystać z dostępnych wzorów regulaminów, które teoretycznie powinny nam wystarczyć. Są one też tańsze niż regulaminy planowane i spisywane specjalnie dla konkretnego sklepu. Zastanawiając się nad tym czy raczej wybrać wzór, czy zamówić regulamin dopasowany warto wziąć pod uwagę cenę, ale także bezpieczeństwo i kompleksowość otrzymanego regulaminu.

SSL w sklepie internetowym

0

Ochrona danych osobowych, ochrona praw konsumentów to jedne z gorętszych tematów związanych z sektorem handlu, zwłaszcza tego internetowego. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien przestrzegać praw związanych zarówno z jednym jak i drugim zagadnieniem, ale z drugiej strony istnieje spora grupa oszustów starających się wykorzystać paragrafy i naciągnąć przedsiębiorców. W związku z tego rodzaju problemami narosło wiele mitów wokół bezpieczeństwa użytkowników e-sklepów, a jeden z nich dotyczy certyfikatu SSL [w zależności od tekstu].

O co właściwie chodzi? Otóż certyfikat ten to kryptograficzne zabezpieczenie naszej transmisji danych podczas obecności na danej stronie. Jeśli wypełniamy na danej stronie jakikolwiek formularz podając swoje dane wędrują one z naszego komputera prosto do serwera, na który dana strona się znajduje. Certyfikat SSL gwarantuje szyfrowanie tych danych podczas przesyłu, a jego brak oznacza bardzo łatwą możliwość wykradzenia treści formularza, która jest przekazywana na serwer otwartym tekstem.

Skoro wiemy już o co chodzi i czym właściwie ma być to SSL to warto jeszcze spytać czy jako właściciel sklepu internetowego koniecznie muszę z niego również korzystać i go w ten sposób zabezpieczać? Teoretycznie w odpowiedniej ustawie dotyczącej ochrony danych osobowych nie pada nigdzie nazwa certyfikatu SSL. Jednakże jednocześnie ta sama ustawa wskazuje na konieczności wprowadzenia pewnego rodzaju zabezpieczeń, które w konsekwencji mają mieć taki sam skutek jak SSL. Zatem nie musimy koniecznie wprowadzać certyfikatu do naszego użytku, ale jest to najprostsza forma spełnienia wymagań jakie stawia przed nami ustawodawca.

Warto jednak pamiętać, że SSL ma służyć bezpieczeństwu, a nie wyłącznie utrudnieniu życia właścicielom stron. Trzeba spojrzeć na to także od tej strony, że certyfikat służy także do ochrony naszych danych oraz danych naszych pracowników, których używamy do administracji daną stroną. Dlatego SSL jest ważny i warto z niego skorzystać.

Skutecznie prowadzony sklep internetowy

0

Technologia idzie do przodu, ludzie są coraz bardziej zabiegani, a jednocześnie cenią sobie komfort i wygodę życia. Wszystko to sprawia, że od dłuższego czasu handel internetowy notuje tylko i wyłącznie wzrosty, a prowadzenie sklepu internetowego okazuje się być jednym z lepszych i pewniejszych pomysłów na własną działalność gospodarczą. Co więcej jest ona w zasięgu ręki niemal każdego kto tylko chce spróbować, ponieważ nie wymaga wielkich nakładów finansowych ani też specjalnych warunków lokalowych.

Jednak z drugiej strony oczywiście prowadzenie wszelkiego rodzaju biznesu wiąże się z jakimś ryzykiem oraz wymaga odpowiedniego podejścia do całej sprawy aby móc osiągnąć sukces. Dlatego też przed podjęciem praktycznych kroków prowadzących do założenia sklepu warto pomyśleć jak skutecznie prowadzić sklep internetowy [w zależności od tekstu]?

Kontakt z klientem
Warto zacząć od pewnych ogólnych zasad, które może nie są specyficzne tylko dla działalności w internecie, ale generalnie dla każdego prowadzonego biznesu. Chodzi tu przede wszystkim o uczciwość, ponieważ prawdziwą plagą internetowego handlu jest tak zwana „niezgodność z opisem”. Stąd jeśli zaoferujemy swoim klientom rzetelną informację na temat sprzedawanych produktów i będziemy przestrzegać wszystkich warunków umowy to na pewno zwróci się nam to w formie późniejszego zaufania, grupy wiernych, stałych klientów. Oczywiście w razie ewentualnej wpadki, która przecież może się zdarzyć każdemu, warto osobiście przeprosić klienta i sprezentować mu jakiś dodatkowy bonus w ramach przeprosin. Podstawą współczesnego handlu internetowego jest pewna interaktywność i otwartość komunikacji na linii pomiędzy klientami, ale także między klientem a sprzedawcą. Dlatego warto zaopatrzyć swoją stronę internetową w specjalną platformę komunikacji.

Reklama
Wreszcie najważniejszym elementem powodzenia biznesu jest reklama. Dobrze przeprowadzone reklamy, pozycjonowanie stron to to, co stanowi klucz do sukcesu danego sklepu internetowego.

Opis produktów w sklepie internetowym

0

Transakcje przeprowadzane przez sklepy internetowe odróżniają się od tradycyjnego sposobu handlu między innymi tym, że klient decydując się zakup produktu nie ma okazji go bezpośrednio zobaczyć i dotknąć, ale decyduje się w oparciu o informacje zawarte na stronie internetowej. Stąd też olbrzymia rola opisu produktu znajdującego się na stronie sklepu [w zależności od tekstu].

Opis niezbędnym elementem sprzedaży
Ludzie dzisiaj coraz częściej decydują się na zakupy przez internet, a także widocznie poszerza się zakres asortymentu, który jest w ten sposób nabywany. Jest to wspaniała wiadomość dla wszystkich e-sklepów, ale jednocześnie informacja o wzroście konkurencji na rynku oraz wzroście świadomości u klientów, którzy coraz lepiej radzą sobie z internetowymi zakupami. Dlatego też chcąc mieć dobrą pozycję na rynku, a jednocześnie nie narażać się na nieprzyjemne starcia z klientami dotyczące tak zwanej „niezgodności produktu z opisem”, warto zastanowić się jak właściwie opisać produkt.

Najważniejsze cechy opisu
Tego rodzaju opis powinien charakteryzować się dwoma elementami. Przede wszystkim musi przyciągać uwagę klientów i zachęcać do dokonania zakupu, ale jednocześnie rzetelnie informować o wszystkich cechach produktu, jego elementach, parametrach, czy budowie. Dlatego tworząc tego rodzaju opis należy wyjść od refleksji na temat tego jakie konkretne informacje chcemy umieścić w opisie i które dane powinniśmy koniecznie przekazać naszemu klientowi. W tym celu warto zastanowić się jakich informacji oczekiwalibyśmy sami podczas kupna tego produktu. Jednocześnie pisząc o właściwościach produktu warto przekazać je w taki sposób, aby zachęcały do zakupu produktów. Opis powinien odwoływać się do pozytywnych emocji, kreować wizje przyjemnych sytuacji i przeżyć. Na koniec, pisząc na potrzeby strony internetowej warto mieć na uwadze także zasady funkcjonowania sieci. Dlatego też tekst powinien być sformułowany tak aby pozytywnie wpływać na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Warto zobaczyć