Gromadzenie danych a sklep internetowy

0

Prowadzenie działalności gospodarczej opiera się na kontaktach z ludźmi, nawiązywaniu jak największej ilości informacji o naszych klientach i na tej podstawie budowania indywidualnego podejścia do każdej osoby. Nie inaczej jest jeśli mamy do czynienia z firmą internetową, przykładowo sklepem internetowym. Odpowiednio wykorzystane dane pozwalają na skuteczne dopasowanie treści mailingowych wysyłanym poszczególnym klientom.

Newsletter to podstawa
Wiedząc już jak ważna jest informacja o kliencie warto zadać zupełnie podstawowe pytanie, a mianowicie w takim razie gdzie zbierać dane [w zależności od tekstu]? Pierwszym, podstawowym krokiem jest zdobycie adresu e-mail, co obecnie staje się coraz trudniejsze. Podstawowym źródłem dla uzyskania tego rodzaju informacji jest po prostu strona naszego sklepu internetowego, gdzie koniecznie powinien znajdować się formularz umożliwiający zapisanie się do specjalnego newslettera. Z praktyki funkcjonowania stron internetowych widać, że nie tylko powinien on na stronie być, ale być widoczny i to na każdej stronie i podstronie sklepu.

Pop-upu
Poza tym jeśli na stronie jest jakikolwiek formularz rejestracji lub też kontaktu to warto dołożyć do niego zapytanie o możliwość wykorzystywania adresów kontaktowych . Sprawdza się też rewelacyjnie formularz typu pop-upu, czyli formularza wyświetlającego się jako powitanie dla nowych użytkowników. Warto pamiętać, że pop-upu można ustawić w ten sposób, żeby danemu użytkownikowi wyświetlił się tylko określoną ilość razy, co też nosi nazwę cappingu. Oczywiście nie warto też ustawić formularz w ten sposób, aby nie wyświetlał się osobom już zapisanym do newslettera, co tylko budziłoby w nich niepotrzebną irytację a nam nie przysparzało wcale większej ilości klientów.

Zaproszenie w e-mailu
Kropla drąży skałę, dlatego też warto po prostu do każdej wiadomości wysyłanej do naszego klienta dodawać informację o możliwości zapisania się do newslettera i otrzymywania wiadomości handlowych bezpośrednio od nas.

Własny biznes – sklep internetowy

0

Prowadzenie własnego biznesu, praca na własną rękę jest marzeniem bardzo wielu osób, a dzisiaj w dobie internetu możliwość jego realizacji wydaje się być dużo prostsza. Wystarczy spojrzeć na przykład sklepów internetowych, przy których zakładaniu nie trzeba przejmować się tak trudnymi kwestiami jak na przykład wynajem odpowiedniego lokalu.

Start biznesu
Życie, a wraz z nim handel, przenosi się do sieci. Coraz więcej ludzi robi zakupy coraz większej liczby produktów bez wychodzenia z domu, ze względu oczywiście na wygodę, ale i również bardzo często niższe ceny. Dlatego też sklep internetowy to bardzo dobry, stosunkowo bezpieczny sposób na własną działalność gospodarczą. Oczywiście nie zmienia to faktu, że założenie sklepu każdorazowo wymaga najpierw dokładnego przemyślenia tego, co chcemy sprzedawać i komu.

Kontakt z magazynem
Skoro mamy już dobry pomysł na własny biznes [w zależności od tekstu] to warto zainteresować się kwestią zaopatrzenia. Kontakt z dostawcami to podstawa funkcjonowania każdego sklepu, dlatego należy dokładnie przeanalizować oferty hurtowni i producentów oraz zdecydować się na tą, która gwarantuje nam niezawodność i skuteczność, co później przełoży się na jakość naszych kontaktów z klientami.

Wybór oprogramowania
Skoro sklep ma być osadzony w sieci należy rozpocząć od zakupu odpowiedniego oprogramowania bądź zdecydowania się na któryś z dostępnych, darmowych programów. W skrajnych przypadkach można zdecydować się także oczywiście na zamówienie specjalnego, indywidualnego oprogramowania, którego byłoby wtedy stworzone tylko dla nas. Jednak oczywiście tego typu rozwiązanie jest najlepsze jakościowo, ale i najdroższe, więc warto indywidualnie skalkulować w tym miejscu bilans zysków i strat na start firmy.

Dobre praktyki
Zakładając klep internetowy trzeba pamiętać o ewentualnych zwrotach ze strony klientów. Poza tym zwykle wysyła się towar w terminie od 2 do 3 dni, więc jeśli chcemy utrzymać przy sobie swoich klientów warto troszczyć się o ich czas.

Skuteczny marketing poprzez e-mail

0

Istnieje wiele możliwości reklamy i oczywiście wybór odpowiednich metod dotarcia ze swoim produktem do jak największej liczby potencjalnych klientów w gruncie rzeczy jest zależny od formy prowadzonej działalności. Nie bez znaczenia jest tu chociażby to czy dana firma funkcjonuje w sposób tradycyjny czy też jest działalnością internetową.

Jeśli chodzi o drugą możliwość, prowadzenie chociażby sklepu internetowego, to z pewnością jednym z powszechnie stosowanych rozwiązań na budowanie trwałej, pozytywnej relacji z klientem będzie e-mail marketing w sklepie internetowym [w zależności od tekstu],

Wyślij wiadomość
Odpowiednia ilość klientów sklepu to nie tylko pozyskiwanie coraz to nowych osób do współpracy, ale także, a może nawet przede wszystkim, podtrzymywanie już istniejących kontaktów. Należy jednak koniecznie pamiętać, że e-maile z ofertami i wiadomości do klienta można wysyłać tylko i wyłącznie po wyrażeniu przez niego odpowiedniej zgody na ten temat. Wbrew pozorom nie jest to żaden problem, a wręcz rodzaj pierwszego filtra, sugerującego kto może być potencjalnie zainteresowany ofertą.

Łatwa nawigacja
Praktyka czyni mistrza. Korzystając z usług typu FreshMail można liczyć na to, że każda następna wiadomość zostanie lepiej dopasowana do potrzeb odbiorców, a przez to i będzie efektywniejsza. Odpowiednie testy pozwolą na sprawdzenie potencjałów dwóch przygotowanych e-maili i wybrania tej lepszej, a współczynnik otwartych wiadomości pozwoli na szybką interwencję w przypadku spadku zainteresowania ze strony klientów. Pozwala to na dużo bardziej dynamiczne i skuteczne prowadzenie reklamy, którą można niemal w czasie rzeczywistym weryfikować i poprawiać.

Personalizacja
Wysyłanie maili do klientów to wreszcie też świetne źródło informacji na temat zachowań konsumentów. Tego typu analiza behawioralna pozwala prześledzić zachowanie danej osoby po kliknięciu wiadomości. Można w ten sposób dopasować konkretne proponowane usługi i produkty do indywidualnych potrzeb konsumenta.

Skuteczna reklama w internecie

0

Reklama jest dźwignią handlu, wiadomo to nie od dzisiaj. Jednak wraz z rozwojem sieci internetowej i rozwojem rynku ecommerce kwestia marketingu zaczyna nabierać nowego wymiaru, w którym należy wiedzieć jak dobrze i skutecznie przebić się przez tłum konkurencji. Prowadząc sklep internetowy rzecz jasna trzeba postawić na sieć, ale trzeba także przemyśleć jak to właściwie i wydajnie zrobić.

PPC
Zwiększona świadomość społeczna naszej marki to też w prosty sposób większe dochody. Dlatego chcąc zwiększyć obroty trzeba zatroszczyć się o jak największy ruch na stronie internetowej. Można uzyskać to w prosty sposób korzystając z reklam typu PPC, czyli Pay Per Click, znane po prostu jako płatne linki, które są najszybszym i najprostszym sposobem przyciągnięcia nowych, potencjalnych klientów do naszej witryny. Rzecz jasna od treści i tego, co się na niej znajduje będzie zależało na jak długo z nami dany internauta zostanie.

SEO
We współczesnym, technologicznym świecie wielkie triumfy święci także SEO, czyli Search Engine Optimization, a więc po prostu słynne pozycjonowanie. To od niego zależy, które miejsce strona internetowa zajmie w rankingu wyników wyszukiwania, co oczywiście ma niebagatelne znaczenie dla późniejszych wyników sprzedażowych właściciela danej strony.

Poprzez e-mail
Najskuteczniejsza forma reklamy i promocji w internecie [w zależności od tekstu], albo przynajmniej jedna z ważniejszych to po prostu email marketing. Jest on o tyle istotny, że pozwala budować kompleksową, długotrwałą strategię pracy z klientem. O czym warto tu pamiętać? Przede wszystkim, że e=maile powinny być wysyłane do osób, które uprzednio wyraziły na to odpowiednią zgodę. Ogranicza to liczbę potencjalnych odbiorców, ale jednocześnie zawęża pozytywnie do tych, którzy rzeczywiście będą mogli być zainteresowani daną propozycją. Email jest bezpośredni, przez co umożliwia wysoki poziom personalizacji wiadomości, zwrócenia się bezpośrednio do niego, przez co tworzy się głębsza relacja z klientem.

Ochrona danych w sklepie internetowym

0

Ochrona danych osobowych to kwestia niezwykle istotna i dotycząca tak naprawdę nas wszystkich. Prowadząc własną działalność gospodarczą właściciel styka się z tym zagadnieniem niemal codziennie, ponieważ dotyczy ono tak ochrony danych osobowych jego ewentualnych pracowników jak i także klientów. Branża ani sposób prowadzenia biznesu nie wiele tutaj zmienia, a problem ten dotyczy również tak zwanego sektora e-commerce, któremu warto się przyjrzeć dokładniej.

W przypadku transakcji internetowych sprawa danych osobowych koncentruje się na wysyłaniu maili z informacjami marketingowymi do osób których dane są w posiadaniu firmy. Co wiemy o email marketingu ecommerce i danych osobowych [w zależności od tekstu]? Przede wszystkim dane, które uzyskaliśmy od klienta, zwykle w celu możliwości wysłania mu konkretnego produktu, mogą być przez nas wykorzystywane do celów marketingowych, w tym mailingowych, ale tylko za uzyskaniem odpowiedniej zgody. Musi to być zaznaczona przez daną osobę odrębna zgoda na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej zgodnie z Ustawą o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Jeśli chodzi o sklep internetowy to ta zgoda powinna zostać pozyskana już na etapie rejestracji się klienta w naszym sklepie, a jej wyrażenie nie może być obligatoryjne, czyli nie może od niej zależeć to czy i w jaki sposób zostaną zrealizowanego jego zamówienia i czy w ogóle uda mu się zarejestrować na stronie. Z perspektywy praktycznej warto pamiętać też, że nie powinny być one już od początku zaznaczone, ale wyrażenie zgody powinno wychodzić bezpośrednio od klienta.

Posiadane przez firmę dane osobowe powinny być rejestrowane w Generalnym Inspektoracie Danych Osobowych, co na szczęście też można zrobić drogą elektroniczną za pomocą specjalnego systemu eGIODO. Warto także pamiętać, że polityka prywatności jest obecnie bardzo popularnym tematem, dlatego ochrona danych osobowych powinna wynikać z naszej uczciwości, ale i również po prostu z przezorności.

Odpowiednie oprogramowanie dla sklepu internetowego

0

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to bardzo dobra perspektywa chociażby ze względu na rozwijający się rynek e-commerce z roku na rok powiększającą się liczbę osób korzystających z zakupów internetowych. Jedną z pierwszych rzeczy, które należy zrobić po podjęciu decyzji o zakładaniu tego rodzaju firny jest wybór odpowiedniego oprogramowania, z którego będziemy korzystać.

3 możliwości

Na wstępie warto zaznaczyć, że mamy do wyboru właściwie kilka różnych opcji. Możemy zdecydować się na darmowe oprogramowanie, wybrać płatne bądź też nawet zamówić oprogramowanie specjalnie dla nas. Różnica pomiędzy tymi trzema rodzajami oczywiście dotyczy jakości, która z kolei niestety odbija się na cenie, Dlatego najlepsze oprogramowania sklepu internetowego.

Oprogramowanie darmowe

Jeśli chodzi o darmowe oprogramowania to bardzo popularne i proste jest chociażby oprogramowanie PrestaShop, które charakteryzuje się przede wszystkim intuicyjnością i stosunkowo łatwą możliwością rozbudowy sklepu bez ingerowania w kod strony. Inna możliwość to Meganto, na który często decydują się duże firmy, a to dlatego, że umożliwia on bodaj najszerszy wachlarz możliwości. Poza tym jest stabilny i funkcjonalny łatwy w nawigowaniu chociaż sprawia wrażenie dość skomplikowanego.

Oprogramowanie płatne

Szukając przykładów rozwiązań płatnych można zwrócić uwagę na Shopera, czyli system posiadający 250 wbudowanych w siebie funkcji, który ma jednocześnie banalny w obsłudze panel administracyjny. Istnieje też możliwość jednorazowego zakupu jego licencji.Click Ship jest oprogramowaniem proponowanym przez Home.pl i ma ono umożliwiać rozpoczęcie funkcjonowania sklep przy jak najmniejszej liczbie formalnych kwestii. Poza samą platformą do dyspozycji mamy także szablony treści na stronę bądź wiadomości e-mail. Szybkim rozwiązaniem jest Sky-Shop, które oferuje Ci gotowy sklep, przez co musisz go dostosować do swoich preferencji zaledwie w kilka minut. Można go testować przez dwa tygodnie.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym

0

Kasa fiskalna jest jednym z tych elementów, które automatycznie budzą skojarzenia ze sklepem. Stanowi jeden z podstawowych elementów sklepowego krajobrazu, ale jak to wygląda w przypadku prowadzenia sklepu internetowego? W jakich przypadkach kasa fiskalna w sklepie internetowym jest niezbędna?

Kasa fiskalna w internecie

Zgodnie z przepisami rejestracji sprzedaży przy pomocy tego urządzenia nie musi dokonywać sprzedawca, który sprzedaje produkt na rzecz firm bądź instytucji prowadzących działalność gospodarczą. Taki, który osiąga obrót ze sprzedaży mniejszy niż dwadzieścia tysięcy złotych na rok, bądź też prowadzący sprzedaż wysyłkową przez internet i otrzymujący zapłatę w formie bezgotówkowej. Zatem, zgodnie z ostatnim warunkiem właściciel e-sklepu otrzymujący należność za sprzedaż bezpośrednim przelewem bankowym nie ma obowiązku używania kasy fiskalnej.

Kiedy trzeba mieć kasę fiskalną

Jednak jak to zwykle bywa od reguły są wyjątki. Jakie wyjątki możemy spotkać w kontekście e-sklepów? Kasa fiskalna jest wymagana od osób handlujących zapisanymi i niezapisanymi nośnikami danych (płyty CD, DVD itp.), częściami i akcesoriami do pojazdów silnikowych z wyłączeniem motocykli, biżuterią, sprzętem radiowym i telewizyjnym, sprzętem radiowym, a także napojami alkoholowymi o stężeniu alkoholu powyżej 1,2%. Kasę fiskalną powinni posiadać także przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą perfum i wód toaletowych. Równocześnie warto pamiętać, że wyjątki te ciągle dotyczą tylko i wyłącznie handlu na rzecz osób fizycznych, które nie prowadzą własnej działalności oraz rolników ryczałtowych. Jeśli któreś z powyższych produktów sprzedajemy firmą lub instytucją kasa fiskalna nadal nie jest nam potrzebna.

Jeśli obowiązek posiadania kasy fiskalnej nas nie dotyczy to możemy generować jako sprzedawca fakturę bądź też wygenerować dowód sprzedaży w ramach tak zwanej wysyłkowej sprzedaży nieudokumentowanej. Rzecz jasna bez kasy fiskalnej nikt nie będzie wymagał od paragonu.

Odliczenia od podatku – sklep internetowy

0

Oczywiście prowadzenie sklepu jak i każdej innej działalności gospodarczej wiąże się z koniecznymi, regularnymi wydatkami. Wbrew pozorom nie inaczej jest także w kwestii prowadzenia sklepu internetowego, ponieważ wprawdzie nie musimy ponosić kosztów wynajmu lokalu, czy też w utrzymywania magazynu, ale za to czekają nas innego rodzaju wydatki, o których warto pamiętać zakładając tego rodzaju firmę. Warto mieć je też na uwadze jeśli chodzi o odliczenie ich z podatku dochodowego jako tak zwane koszty firmowe [w zależności od tekstu].

Koszty do odliczenia zgodnie z definicją
Chcąc użyć definicji moglibyśmy powiedzieć, że poprzez koszty prowadzenia działalności rozumie się po prostu te wydatki, które musieliśmy ponieść na drodze do osiągnięcia naszych przychodów lub też ewentualnie ich zabezpieczenia. Wliczają się w to więc takie elementy jak na przykład zakup komórki służbowej dla celów pozyskiwania klientów oraz kontaktów z już istniejącymi.

Materiały i lokal
Rzecz jasna w przypadku sklepów internetowych najczęstszą formą wydatków, które odliczają od swojej działalności sklepy internetowe są przede wszystkim koszty poniesione przez zakup towarów, ale i koszty ich ubezpieczenia oraz związanych z przesyłką usług transportowych. Podobnie można też odliczyć od podatku wynajem biura lub też nawet magazynu pod nasz sklep. Jeśli pracujemy z domu to wysokość zwrotu będzie proporcjonalna do wielkości powierzchni mieszkania jaką użytkujemy dla celów służbowych. Do kosztów działalności można dodać także należności jakie musieliśmy uiścić za remonty przeprowadzane w mieszkaniu w celu dostosowania go do pracy.

Sprzęt i wyposażenie
Jeśli chodzi o sklep internetowy to na pewno spora część odliczanych kosztów koncentruje się wokół użytkowanych sprzętów biurowych, w tym przede wszystkim zakupu wspominanego telefonu, ale i drukarki, skanera, tonerów czy też ryz papieru. Od podatku można odliczyć nawet zakup programów i licencji do oprogramowania, z którego korzystamy w codziennej pracy.

Regulamin sklepu internetowego

0

Zakładając sklep internetowy możemy liczyć na sukces naszego przedsięwzięcia i stosunkowo opłacalny biznes. Sprzyja temu zarówno rozwój tego sektora jak i globalna perspektywa, w której stopniowo wszystko przenosi się do sieci. Jednak zakładając własny e-sklep musimy załatwić wiele istotnych kwestii związanych m.in. z kwestiami formalnymi, informatyczną stroną stworzenia własnej witryny, a wreszcie także z regulaminem naszego sklepu.

Regulamin sklepu internetowego [w zależności od tekstu] jest niezbędny dla jego sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania. Tak naprawdę jest to podstawowy bufor bezpieczeństwa chroniący właściciela przed ewentualnymi pozwami ze strony niezadowolonych klientów jak i świadczy o profesjonalizmie i jest czynnikiem wzmacniającym zaufanie ze strony klientów.

Najważniejsze akty prawne
Dobry regulamin sklepu internetowego powinien przede wszystkim zawierać zbiór wyczerpujących informacji, które właściciel jest zobowiązany przedstawić potencjalnym klientom, użytkownikom strony. Dlatego przy jego konstruowaniu warto wyjść od aktów prawnych, które to określają, czyli przede wszystkim kodeksu cywilnego, ustawie o świadczeniu usługi drogą elektroniczną, a także ustawy o ochronie danych osobowych. Jeśli trudnimy się sprzedażą, czyli prowadzimy e-sklep to ważna dla nas będzie też ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Własny czy oparty na wzorze?
Nawet znając pewnego rodzaju kanon pism, które wskazują co tak naprawdę powinno się znaleźć w regulaminie sklepu jego sformułowanie jest dosyć czasochłonne i trudne. Dlatego można też skorzystać z dostępnych wzorów regulaminów, które teoretycznie powinny nam wystarczyć. Są one też tańsze niż regulaminy planowane i spisywane specjalnie dla konkretnego sklepu. Zastanawiając się nad tym czy raczej wybrać wzór, czy zamówić regulamin dopasowany warto wziąć pod uwagę cenę, ale także bezpieczeństwo i kompleksowość otrzymanego regulaminu.

SSL w sklepie internetowym

0

Ochrona danych osobowych, ochrona praw konsumentów to jedne z gorętszych tematów związanych z sektorem handlu, zwłaszcza tego internetowego. Każdy właściciel sklepu internetowego powinien przestrzegać praw związanych zarówno z jednym jak i drugim zagadnieniem, ale z drugiej strony istnieje spora grupa oszustów starających się wykorzystać paragrafy i naciągnąć przedsiębiorców. W związku z tego rodzaju problemami narosło wiele mitów wokół bezpieczeństwa użytkowników e-sklepów, a jeden z nich dotyczy certyfikatu SSL [w zależności od tekstu].

O co właściwie chodzi? Otóż certyfikat ten to kryptograficzne zabezpieczenie naszej transmisji danych podczas obecności na danej stronie. Jeśli wypełniamy na danej stronie jakikolwiek formularz podając swoje dane wędrują one z naszego komputera prosto do serwera, na który dana strona się znajduje. Certyfikat SSL gwarantuje szyfrowanie tych danych podczas przesyłu, a jego brak oznacza bardzo łatwą możliwość wykradzenia treści formularza, która jest przekazywana na serwer otwartym tekstem.

Skoro wiemy już o co chodzi i czym właściwie ma być to SSL to warto jeszcze spytać czy jako właściciel sklepu internetowego koniecznie muszę z niego również korzystać i go w ten sposób zabezpieczać? Teoretycznie w odpowiedniej ustawie dotyczącej ochrony danych osobowych nie pada nigdzie nazwa certyfikatu SSL. Jednakże jednocześnie ta sama ustawa wskazuje na konieczności wprowadzenia pewnego rodzaju zabezpieczeń, które w konsekwencji mają mieć taki sam skutek jak SSL. Zatem nie musimy koniecznie wprowadzać certyfikatu do naszego użytku, ale jest to najprostsza forma spełnienia wymagań jakie stawia przed nami ustawodawca.

Warto jednak pamiętać, że SSL ma służyć bezpieczeństwu, a nie wyłącznie utrudnieniu życia właścicielom stron. Trzeba spojrzeć na to także od tej strony, że certyfikat służy także do ochrony naszych danych oraz danych naszych pracowników, których używamy do administracji daną stroną. Dlatego SSL jest ważny i warto z niego skorzystać.

Warto zobaczyć